LeÃrás
Az ötödik generációs Celica 1989-es bemutatásakor egy már eleve is igen magasan lévÅ‘ mércét kellett a Toyotának megugrania. Mégis, az elsÅ‘ lekerekÃtett formanyelvet követÅ‘ Celica átütÅ‘ siker lett. Az új formavilágnak hála, pedig a légellenállási tényezÅ‘ is jelentÅ‘sen javult az elÅ‘dhöz képest, amihez a bukólámpák is hozzásegÃtettek. Nem véletlenül fókuszáltak a karosszéria merevség növelésére is, hiszen az A csoportos rally világbajnokságon is versenyzett a Toyota a Celicával, ezáltal hatalmas kultuszt és rajongást épÃtve a modell köré. Az igazat megvallva még számunkra is lenyűgözÅ‘ az eladásra kÃnált példánynak az állapota, ugyanis ennél szebb, eredeti állapotú Celicát aligha lehetne találni. Az élményautóban alig tÃzezer kilométer van, ami alátámasztja, hogy ezt a darabot tényleg az utókor számára Å‘rizték meg. EbbÅ‘l következik, hogy az autón semmi rozsda nem található, ami nagyon ritka a tÃpusnál, hiszen ez az egyik fÅ‘ ellensége, mivel a mechanikai alkatrészek, japán precizitással, hÃresen megbÃzhatónak készültek. Beleülve alig hisszük el, hogy valóban egy 32 éves sportautó ölel minket körbe. Minden kárpit, kapcsoló és műanyag bevonata és tapintása olyan, mintha csak egy új autóban ülnénk. A kulcs elfordÃtását követÅ‘en, pedig a csodálatosan pörgÅ‘ szÃvómotor és a tökéletes, precÃz kapcsolású váltó kényeztetik tovább érzékszerveinket. Pár méter megtétele után, pedig már végérvényesen magunk mögött hagyjuk a jelent és úgy érezzük, hogy épp 1992-ben szeljük a kilométereket egy pazar bukólámpás Celicával.