LeÃrás
A tavalyi nagyon izgalmas Targa változat után most, a szezon kezdetével egy gyönyörű 968 Cabrio is érkezett a Veterán Autó Kft. bázisára. A Porsche 968-as az egyik legritkább orrmotoros Porsche. Mindössze 12780 darabot gyártottak belÅ‘le, de ebbÅ‘l csupán 1949 példány készült lenyitható tetÅ‘vel, Ãgy garantáltan valódi egyéniség a tűzpiros stuttgarti sportautó a hazai utakon. A 968-as volt a Porsche transaxle elrendezésű – azaz orrmotoros, hátsókerék meghajtású – kúpéinak a korona ékköve, hiszen a 924-essel megkezdett modellsorozatot zárta. Mindemellett egy kimagaslóan jó autó, a háromliteres motor 240 lóerÅ‘t énekel ki magából, végsebessége, pedig eléri a 254 km/h-t. A Triptonic automata váltó, pedig a gyors és precÃz váltásokon túl, a városi használatot is komfortossá teszi. Jól látható tehát, hogy a 968-as egy valódi sportautónak készült, aminek a menetteljesÃtményei és szűretlen vezetési élménye párját ritkÃtja mind a mai napig. Az eleve közkedvelt 944 S2 alapjaira épült, csak erÅ‘sebb motorral es modernebb, kifejezetten esztétikus karosszériával. Az egyik, ha nem a legszebb bukólámpás modell, lökhárÃtójának formai elemeit a 993 is átvette. A nagyon modernnek ható hátsó lámpái teljesen pirosak, szÃnszűrÅ‘kkel oldották meg, hogy indexelésnél és tolatáskor más szÃnben jelenjen meg a lámpa fénye, ami akkoriban űrtechnikának számÃtott. Jelen eladásra kÃnált modell egy ritka cabrió kivitel, igazán ütÅ‘s szÃnösszeállÃtásban. Az autó a spanyol régióból érkezett hazánkba, Ãgy semmi rozsda nem található a kasztnin, még a kritikus pontokon sem. Valamint a mediterrán országból kifolyólag, természetesen a forró nyári napokon a tetÅ‘ lenyitásán túl, klÃmát is találunk a komfortelektronikák között. A nemzetközi piacon a minÅ‘ségi darabok jelenleg 25 ezer eurónál kezdÅ‘dnek, a hasonlóan ritka kivitelek azonban ezt jóval meghaladják. A gyűjtÅ‘k körében az utóbbi idÅ‘ben rendkÃvül népszerű, kedvelt példány, Ãgy értéknövekedési kilátásai kimagaslóak.