Leírás
930 G50, 5 sebességes csúcsmodell, gyűjtői példány
A Porsche 930, vagyis az első generációs 911 turbo bemutatkozásakor a leggyorsabb szériagyártású autó volt. Kezdetben kizárólag azért készítették, mivel több versenyen is indulási feltétel volt, hogy éves szinten meghaladja a gyártási darabszám az ezer darabot.
A célként kitűzött mennyiséget azonban már az első gyártási messze túlszárnyalta, a turbo teljes sikertörténet lett, magas ára ellenére rendkívül keresett volt, és egészen a mai napig is az.
Jellegzetessége a nagy hátsó szárnyon kívül a kiszélesített hátsó sárhányó és az azon lévő védő fólia (az első generáción mindig “betonszürke” volt), illetve a dupla kipufogócső. Érdekesség, hogy a 930-as esetében a bal oldali csövön csak akkor jön kipufogógáz, ha nagyobb gázadásra kinyílik a turbótöltő nyomást szabályozó szelep, ez extra hangorgánummal jár.
A turbó első generációjának csúcsmodellje az utolsó évben, 1989-ben gyártott 930 G50. Ezt a modellt szerelték egyedül a Getrag 5 sebességes kézi váltójával, további ismertetőjegye, hogy itt jelent meg először a hidraulikus kuplung; kívülről pedig szakavatott szemekben a csúcsmodell az 5 sebességes váltókaron kívül arról ismerhető fel, hogy az ajtókon a nyitás jelző gombok mellett kis piros LED fények világítanak.
Menetteljesítménye mai szemmel is kimagasló: 5.2 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége meghaladja a 260 km/h-t. Kiváló menettulajdonságai súlyának is köszönhető, mindössze 1255 kg.
A high-end 930 Porsche (930 G50) rendkívül ritka, mindössze 1376 (!) darab coupét gyártottak belőle, ezek közül is meg ritkább az európai változat.
Az eladásra kínált autónak végig követhető kevés tulajdonosa volt, 1989-től 2002-ig San Marinóban, 2010-ig Düsseldorfban, 2121-től jelenlegi tulajdonosánál van, mindez nagyon egyedi egy 35 eves autónál.
A kocsi műszaki es esztétikai állapota tökéletes. Sérülésmentes karosszériája újszerű, rozsdát értelemszerűen sehol nem találni, fényezése karcmentes, belső tere nemhogy szakadásmentes, hanem szinte érintetlen. Színösszeállítása az egyik legszebb.
Motorja, váltója és futóműve műszakilag gyakorlatilag gyári állapotú, minden elhasználódó alkatrész időben cserélve lett. 35 év alatt csak 92000 km-ert futott. Az autón minden működik és jelen állapotában semmilyen további karbantartást, javítást nem igényel.
Felszereltsége full extràs: légkondicionáló, elektromos ülés, fényszóró mosó berendezés, hátsó ablaktörlő, elektromos ablak és tükör állítás, Fuchs felnik, sport differenciálzár, gyári hifi, takaró ponyva stb.
Végig vezetett szervizkönyvvel és OT rendszámmal is rendelkezik.
Bármilyen kérdés esetén állunk rendelkezésre, kifejezetten érdemes személyesen is megnézni.
Média megjelenés:https://hvg.hu/cegauto/20230915_77_millio_forintos_ikonikus_regi_porsche_911_turbo_930_var_uj_gazdara_Budapestenn