LeÃrás
Mercedes-Benz C208.
1993-ban a Genfi Motor Show-n a Mercedes bemutatta a Coupe Concepttel a következÅ‘ évezred formatervét amit CLK néven valósÃtottak meg. A dobozszerű éleket Ãves hullámok váltottak le ami a dupla kör lámpákkal a legszembetűnÅ‘bb az elÅ‘dmodellhez képest.
MÃg külsÅ‘leg és minÅ‘ségre az E-osztállyal egyezik meg, addig műszaki szempontból az agilisabb C-osztály padlólemezét vették alapul.
A belépÅ‘ szint a 2 literes benzines volt, ehhez Ãgény szerint társÃtottak kompresszort, az élményt a V6-os mottorral lehetett fokozni, de igazábó a V8 a rendes sport coupé. Versenysportban is sikereket ért el a modell, egyrészt a DTM futamain is indultak, de igazán maradandót a V12-es CLK GTR megalkotásával érték el. Emellett az utcai AMG modell az F1 biztonsági autójaként is bizonyÃtott.
Jelen modell a legerÅ‘sebb polgári változatt az amerikai piacról már EU okmányokkal, azaz egy V8-as CLK 430, gyárilag AMG csomaggal felszerelve. Extra listájából csak a legfontossabbakat kiemelve: minden irányba elektromosan állÃtható, 3 memóriás, fűthetÅ‘, multicontour, sportos bÅ‘rülések; elsÅ‘ generációs Command fejegység; fedélzeti számÃtógép; multifunkciós kormány; digitális több zónás automata klÃma; elektromosan nyitható napfénytetÅ‘; tempomat; 5G Tronic automataváltó; 17″ AMG könnyűfém felnik.