MERCEDES-BENZ 300 CE-24 CABRIO SPORTLINE

7.890.000 Ft

Kivitel Cabrio
Állapot Kitűnő
Km 174.444 km
Évjárat 1992/7
Motor Benzin 2962 cm3
Teljesítmény 220 LE
Hajtás Hátsó
Sebességváltó fajtája Automata
Külső szín Bordó
Belső szín Fekete
Trust Badge Image

Részletek

Kifejezetten szép, esztétikus állapotú és jól felszerelt Mercedes 300 CE-24 kabrió eladó.

A Mercedes 124 kabrió 1992-óta kapható, első példányai így már OT vizsgáztathatóak.

Az 1991 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon debütált 300 CE-24 kabrió bemutatásával hosszú szünet után hozott újra négyüléses, családi nyitott tetőst kínálatába a Mercedes. Az előző kabrió, az S osztály elődjének tekinthető 280 SE kabrió változatának gyártása 1971-ben befejeződött.

A rendkívül sikeres, gyártásakor is már ikonná vált W 124-es Mercedesből a coupe alapjaira építették a kabriót, nem titkoltan kényelmes, családi kabriónak szánva. A coupe több, mint ezer darab alkatrészét kellett megváltoztatni, ill. megerősíteni a nyitott tetős változat létrehozásához, viszont végül csak 74 kg-al lett nehezebb a kabrió és nyitott állapotban mindössze 80 literrel lett kisebb a csomagtartója. A kevés súlytöbblet miatt nagy motorral kifejezetten dinamikussá vált az autó és négy ülése, nagy csomagtere használhatóvá tette a mindennapokban is.

Csak később 1994-től lehetett kapni a gyengébb motoros, 136 lóerős E200-at és a 150 lóerős E 220-at, a négy hengeresek azonban nehezen mozgatják a kabrió karosszériát.

Az E kabrió, mint négy személyes (családi kabrió) rendkívül sikeres lett, duplán szigetelt tetejének köszönhetően rossz időjárási körülmények között is teljes értékű autóként, lényegében coupe-ként használható, ennek is köszönhető, hogy a mai napig gyártják az E osztály kabrió változatban (egy időben CLK kabrióként, de E osztály padlólemezén).

A 300 CE-24 orrába háromliteres, hathengeres benzinmotor került, 220 lóerővel, érdekes, hogy végül a négy hengeres változatokból fogyott több és ez az erősebbik változat nagyon ritka, mindössze 6359 darab (!) készült ezzel az erőforrással.

A meghirdetett gépjármű Hollandiából származik, európai modell, végig garázsban tartott, szezonálisan használt, folyamatosan karban tartott autó.

Futásteljesítménye mindössze 173 ezer kilométer, ami márkatársaihoz képest nagyon kevés és állapota alapján biztosan valós futásteljesítmény.

Külseje szinte tökéletes, fényezése kifejezetten szép, karosszériája abszolút rozsdamentes. Lenyitható teteje nagyon jó állapotú, az automata tető működése kifogástalan. Belseje nagyon esztétikus, ülései lényegében újszerűek, fa betétei karc mentesek, korabeli Becker Európa 2000 rádióval felszerelt.

A bordó metál fényezése a fekete bőr belsővel az egyik legszebb, ha nem a legszebb színkombináció ebben a típusban, katalógusokban, illetőleg korabeli hirdetésekben is rendre ez szerepelt.

Motorja nagyon szépen húz, kifejezetten erős, érezni a soros hathengeres motort, nem kell erősebb autó kabrióba, autóúton és városban könnyedén előz, autópályán menetteljesítménye fölényes, semmilyen kompromisszummal nem jár a vezetése.

Mai forgalomban is erős autónak számít, négy személlyel lenyitott tetővel is. Fordulatszám felvétele egyenletes, fokozatváltásokat alig lehet érezni. Nyitott tetővel nagyon szép, sportos hangja van, kifejezetten élmény vele az autózás, nem csak a vezetőnek, a négy utasnak is.

Erős motorjához méltóan jól felszerelt is: Klíma, mely kifogástalanul működik, 5 sebességes automata váltó (!), ülés fűtés, tempomat, dupla légzsák, négy elektromos ablak, jobb és bal oldali tükör elektromosan állítható, korhű rádió, első-hátsó hangfal szabályozás a közép konzolon, nagy bőr belső, középső kartámasz, kipörgés gátló, automatikus differenciál zár (ASD), nagyobbik „gullideckel” („csatornafedél”) felnik, elektromos tető, elektromosan állítható ülések, automata fényszóró-mosó berendezés, távirányítós központi zár, gyári tűzoltó készülék.

Sportline kivitel is egyben: keményebb és rövidebb (enyhén ültetett) lengéscsillapítók, szélesebb abroncsok, közvetlenebb kormányzás és kisebb átmérőjű, vastagabb kormánykerék. Kanyarokban és nagy sebességnél jóval kezesebbek is a 124-es Sportline modellek.

Mindezeken felül az autóban új, nagy teljesítményű akkumulátor van és szintén új, Vredestein gumiabroncsokon fut.

Ettől az évtől a gépjármű már OT vizsgával is forgalomba helyezhető, erre kifejezetten alkalmas, a vizsgáztatásban igény esetén készséggel segítünk.

A W 124-es Mercedesek, azon belül is az A 124 kódjelű kabriók jelenleg az összes veterán autó közül talán a legjobb értéknövekedési kilátással rendelkeznek, évről évre két számjegyű százalékos értéknövekedést tudnak, így tökéletes befektetés is az autó a kiváló vezetési élmény és a mindennapi használhatóság mellett.

Jelen tendenciák szerint és az ezres darabszámú ritkasága miatt pár év elteltével ezen modellek ára megközelíti majd a 15 millió forintot.

Hasonló minőségi állapotú, ill. kevés futásteljesítményű és jól felszerelt példányok ára külföldi veterán sajtó árazása szerint és a mobile.de-n is jelenleg 30.000.- euró.

Kosár

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping