LeÃrás
MB 190 E 2,6 USA
A Mercedes-Benz 1982-ben a Párizsi Motorshow-n bemutatta Bruno Sacco művét, ami elérhetÅ‘vé tette a középosztály számára azt a luxust, amit a Mercedes képvisel. Már 1974-tÅ‘l a tervezÅ‘ asztalon volt ez a W201-es modell, aminek a fejlesztésére és kutatására 2,3 milliárd német márkát költöttek ami bÅ‘ven túlszárnyalta a konkurencia költségvetését. Biztonsági elvek alapján készült az autó, programozottan gyűrÅ‘dÅ‘ ütközÅ‘ zónák, merevÃtett utascella akár két légzsákkal felszerelve. A futóműnél 40 különféle változatot fejlesztettek ki, hogy megtaláljak a tökéletes megoldást amit azóta is, mind a mainapig az összes gyártó másol és használ. A motorról, váltóról és igazából az egész autóról azt lehet elmondani, hogy elpusztÃthatatlan.
Szerencsére ennek a példánynak soha nem próbálták meg feszegetni a határait, emiatt tökéletesen olyan mint ’89 februárjában. Ráadásul az amerikai idÅ‘járás is segÃtette az állapot megÅ‘rzést, mert sehol egy gramm rozsda.
Emellett ez nem egy fapados példány ami a gyakoribb eset, ez egyedülálló módon egy minden jóval felszerelt csoda. Olyan extrákat is tartalmaz amik még ma is felárasak. Gyönyörű összhangban van a külsÅ‘ makulátlan zöld metál fényezés, gyári alu felnivel és a vaj szÃnű bÅ‘r belsÅ‘vel. Továbbá négy elektromos ablak és klÃma, napfénytetÅ‘ gondoskodik a friss levegÅ‘rÅ‘l, a komfortot az ajtóról vezérelhetÅ‘ elektromos állÃtású ülés, elektromos tükör, könyöklÅ‘ és automata váltó garantálja.
Egy ilyen példánynak, ami ennyire megfelel a múzeális minÅ‘sÃtésnek, nehéz meghatározni a pontos értékét mert nincs még egy ilyen, de az biztos, hogy 20 000 euró is kevés ezért az idÅ‘utazásért.