Részletek
Az Ian Callum által tervezett második generációs XK 2005-ben Frankfurtban debütált, azóta is a Jaguar egyik legszebb sportkupéjaként tartanak számon. Kortalan, elegáns formáját az R kivitel Ãzléses kiegészÃtÅ‘i teszik még szebbé, hiszen az általunk eladásra kÃnált darab a csúcsragadozó, egy 2010-es gyártású XK R. A 2009-es faceliftet követÅ‘en a sportos gran tourismonak készült R változatok már 5 literes, kompresszoros V8-al hagyták el a birminghami gyártósort, bÅ‘dületes, 510 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel. A százas sprinthez is csupán 4,5 másodpercre van szüksége a Nagymacskának, az erÅ‘ pedig még 280-nál sem fogy el. Mindehhez olyan hanghatás párosul, amit ma már keresve sem találni az újautó piacon, ahogy az ötliteres kompresszoros motor veszi a lapot, az semmihez sem hasonlÃtható. Modern autó lévén, minden komfortot megkapunk a sportkupétól, amire csak vágyhatunk. Memóriás bÅ‘rülésekkel, Bowers and Wilkins hangrendszerrel, digitális klÃmával, navigációval és érintÅ‘kijelzÅ‘vel kényezteti az utazókat. Ahogy kÃvül is, odabent is gyönyörű állapotban van az autó, amit külön kiemel a lakkozott fabetét és a bézs bÅ‘rülés összhangja. Kivételes lehetÅ‘ség egy ilyen szép állapotú és konfigurációjú XK R a piacon, mely ilyen alacsony futásteljesÃtménnyel bÃr. Mi több, mivel 2025-tÅ‘l a Jaguar teljesen elektromos luxusmárkaként él tovább, egy igazi unikum lesz a youngtimerek körében is.