LeÃrás
Nagy örömünkre, pont a cabrio szezon derekán érkezett meg hozzánk egy igazi japán sportautó ikon, a Honda S2000. A szűretlen vezetési élményt kedvelÅ‘knek bizonyára nem kell bemutatni ezt a ritkaságot, hiszen az évek során egy örök hivatkozási ponttá vált az S2000. A Honda S2000 a sportautók világában egy igazi ikon, amely 1999-ben debütált, és azonnal lenyűgözte a piacot a rekordnak számÃtó, 120 lóerÅ‘s literteljesÃtményével és innovatÃv technológiájával. Az elsÅ‘ széria, az AP1, feltöltés nélküli, 2,0 literes soros négyhengeres szÃvómotorral motorral érkezett, amely 240 lóerÅ‘t produkált, és hajmeresztÅ‘ 9000-es fordulatszámig pörgethetÅ‘. Ez a motor literteljesÃtményében és hangzásában is a versenymotorokkal vetekszik, amit csak igen kevés utcai autó tud felmutatni.
Az S2000 különlegessége nemcsak a motorjában rejlik, hanem az autó alaposan átgondolt mérnöki megoldásaiban is. A Honda kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos felfüggesztése kiváló úttartást biztosÃt, Ãgy a kanyarokban is páratlan élményt nyújt. Az önzáró differenciálmű segÃt az erÅ‘ hatékony átadásában, a hatfokozatú kéziváltóval, pedig legszÃvesebben életünk végéig kapcsolgatnánk.
A belsÅ‘ tér letisztult, modernnek és kortalannak hat, a versenystÃlusú digitális műszerfal pedig megelÅ‘zte a korát. Azon elgondolás mentén épült az autó, hogy úgy legyen minden kezelÅ‘szerv elhelyezve, hogy az maximum egy arasznyira essen a szerencsés sofÅ‘rtÅ‘l. A piros bÅ‘rbelsÅ‘be belehuppanva Ãgy nem csupán az üléspozÃció zseniális, hanem az ergonómia is.
Az általunk eladásra kÃnált darab közel 10 évig volt a fanatikus tulajdonosánál és rendezett magyar okmányokkal rendelkezik. Az S2000 egy valódi mérnöki remekmű, melynek tervezését csupán egy cél határozta meg; a vezetési élmény maximalizálása, aligha fog készülni manapság hasonló cabrio, Ãgy az S2000 értéknövekedési kilátásai is kimagaslóak.