Leírás
Megkímélt állapot, kézi váltó, digit klíma, Executive Az 1988 januárjában megjelent 5-ős BMW (E34) jóval hosszabb és szélesebb volt elődjénél. Légellenállási együtthatója (Cw) mindössze 0,30 volt, ami a mai napig kiugróan alacsony érték, melynek jelentős szerepe volt abban, hogy a benzinmotoros változatok mindegyikének végsebessége meghaladta a 200 km/órát. Nagy tengelytávjának és a szinte pontosan 50:50 arányú tengelyek közötti súlyelosztásának köszönhetően a jármű vezetési élménye lenyűgözően sportos, dinamikus volt. A BMW rajongókat 1991-ben lepte meg a BMW 5 Touring, amely az első BMW kombi volt a prémium felső középkategóriában. Kifejezetten esztétikus megjelenése mellett az autó egyik különlegessége a csomagtértetőtől függetlenül is nyitható hátsó szélvédő volt. A Touring modell menetteljesítménye megegyezett a sedanéval és a súlyelosztását és a terelhető túlkormányozottságát is sikerült megtartani. A minden téren megegyező vezetési élmény viszont páratlan praktikummal párosult, a csomagtartó mérete is egyedülálló volt a kategóriájában! Jelen eladásra kínált autó a gyártás utolsó hónapjaiból származik, 1996 januárban készült (ekkor már csak a Touringot gyártottak), így valamennyi időközi újítással rendelkezik (részben digitális műszerfal, 2 légzsák, ESC stb.). Az autó egész életében figyelmet kaphatott, állapota szépen megőrzött, minden eleme minőségi benyomást kelt. Fényezése egységes (kisebb parkolási horpadás van a bal hátsó sárhányón, kezdő korrozió a jellemző pontokon), állapota alapján valóban 240000 km-ert futhatott, ami Touringok közt egyedülálló. Külső színe “Petrol Mica”, ami kizárólag Individuál felszereltségként volt elérhető. Valószínűleg nem fog még egy ugyanilyen e 34 Touring szembe jönni. Belső fája körben végig fut az autón, mégis végig karcmentes, kárpitja, műszerfala hibátlan, sérülésmentes, ami szinten nagyon ritka ilyen korban. Kétzónás digit klímája indítást követően jéghideg levegőt fúj, extra felszereltsége még: panoráma tetőablak (a hátsó ülések felett is nyílik), tempomat, gyári rádió, könnyűfém felni stb. Mindhárom kulcsa és a gyári mesterkulcs is megvan. Az autót kézi váltóval kifejezetten élvezetes vezetni, szépen egyenletesen húz, könnyedén pörgethető is, váltója pontosan kapcsolható, kanyarban rendkívül stabil, enyhén túlkormányzott, élmény vele minden kilométer, érzésre nem kell nagyobb motor egy Touring karosszériába, így jó, ahogy van. A hasonlóan megőrzött, executive felszereltségű, kézi váltós modellek ára külföldön eléri a 10 ezer eurót. Érdemes személyesen is eljönni megnézni az autót.