Leírás
A hatvanas évek közepén járunk, mikor a BMW-nél elkezdődött az új zászlóshajó fejlesztése, ami a Barokk Angyalt (502-es) váltotta és a hetes BMW elődjének tekinthető. Az 1968-ban bemutatott E3-as szériát nemes egyszerűséggel az Új Hatos, azaz a New Six névre keresztelték. A márka ugyanis itt tette le végérvényesen a voksát a soros hathengeres motorok mellé, melyek mára összeforrtak a sportos BMW-kel. Az új erőforráson túl az E3-asok teljesen friss, elegáns formát öltöttek, melyet Wilhelm Hofmeister rajzolt. Neki köszönhetjük az ikonikus Hofmeister-Knicket, mely a mai napig megtalálható az új BMW-ken is, de természetesen már a New Six széria is magán hordozta. Itt debütált a dupla kereklámpás első lökhárító kialakítás is, így könnyen érthető, hogy miért oly kellemes a szemünknek az E3-as széria megjelenése. Mindezek tükrében logikus, hogy hamar nagyon kedvelt modellé vált a New Six, amivel így a BMW valódi riválist tudott állítani a Mercedeseknek, azonban azoknál egy sportosabb, vezető orientált élményt kínálva. Ráadásul, az általunk eladásra kínált darab egy igen különleges Bavaria kivitel, amit kifejezetten az észak – amerikai piacra szántak és a kínálat abszolút tetejét fémjelezte az 1972-es gyártáskor. Ennek megfelelően az elérhető legnagyobb, 3 literes sorhatos motorral szerelték, ritkaságnak számító kézi váltóval, amivel még közvetlenebb vezetési élményt nyújt az E3. Szintén kiemelendő, komoly technikai újításnak számított a teljesen független felfüggesztés, illetve a négy tárcsafék is. A híres Road and Track magazin korabeli tesztjében egyenesen a „világ egyik legjobb vételének” nevezte a típust, ráadásul precíz vezethetőségén túl kimagasló helykínálatát is kiemelték. Odabent, a Bavaria felszereltség tükrében nem csak a gyönyörű, barna kárpitozás dobja fel a hangulatot, hanem tetőablak, fa váltógomb és kvarcóra is. Technikai újításaitól és különlegességéből fakadóan egy igen vágyott veterán autó az Új Hatos széria, melynek értéknövekedési kilátásai is igen jók.