Részletek
A boxer motoros roadster.
A Porsche rajongók tudják, hogy a Porsche Boxster valójában nem a Porsche 924 -944- 968 modellcsalád későbbi utódja, hanem a szintén középmotoros, könnyű építésű, pörgős motorral szerelt legendás 550 Spyder késői reinkarnációja. A Boxstert is hasonlóan arra építették, hogy középmotoros konstrukciójával, kiváló súlyelosztásával, precíz futóművével és ezeknek köszönhető mozgékonyságéval a kanyarok, ívek, kigyorsítások, könnyed cikázások sportkocsija legyen. Vezetési élményben sokszor jobb is mint nagyobb testvérmodelljei. Érdekesség, hogy a Boxster nyitott karosszériája elsősorban nem a cabriozás élménye miatt készült, hanem szintén a kedvező súlypont elosztás miatt, a tető ugyanis a lehető legrosszabb helyen nehéz: magasan a karosszéria tetején. Az eleve nyitott tetejűnek tervezett modellnek pedig így még mélyebbre sikerült helyezni a súlypontját, tovább fokozva a vezetési élményt miközben a súlya is alacsony maradt. Az S modell mindössze 1295 kg, ami 250 lóerővel párosul ez 5.18 kg/LE arányt jelent. Mai szemmel is rendkívüli a vezetési élménye, melyhez párosul az elképesztően precíz manuális váltója és az ülések mögött pár centiméterre lévő 6 hengeres motor csodálatos mély hangja. A modellt még népszerűbbé tette a kedvező vételára és fenntartási költségei is. Menetteljesítményei is több, mint elegendőek, 260 km/óra végsebesség, 6 másodperc alatti 100-as gyorsulás. További érdekesség hogy az első lökhárítótól, egészen a sofőr ülés végéig, kívül-belül szinte teljesen megegyezett az akkori 911-gyel, a sofőr üléstől hátrafelé pedig még jobb is volt, hiszen a tökéletes helyen hordja a motorját. Mind a mai napig azt javasolják a vevőknek, hogy a 911 helyett vegyék a Boxstert, a fennmaradó összeget költsék versenypálya bérletekre illetve hegyi szerpentineken áthaladó utazásokra.
A jelen eladásra kínált modell egy rendkívül megkímélt S példány, kormánya, műszerfala, belső kárpitjai és ülései szinte gyári állapotúak, Mechanikusan az autó hibátlan, ill. átnézett, felújított állapotban van, motorja alaposan át lett vizsgálva és tökéletesen működik, főbb alkatrészei ki lett cserélve, hogy szintén kifogástalan legyen. Új gyertyák, új olajak, szűrők, termosztát, komplett tömítés szett cserélve, hengerfejek gépműhelyben teljeskörűen felújítva, új motortartó bak, új olajhűtő, új kuplung. Az autó európai modell, Németországból származik, ami olyan előnyt jelent, hogy jól extrázott, műszakilag kifogástalan és sehol nincs rajta rozsda. Teteje szintén jó állapotú, sötét kék külsejéhez jól passzol a fekete belső. Felszereltsége átlag feletti: légkondicionálló, elektromos ülések mindkét oldalon, két légzsák, elektromos tető, extra 18-as felnik és a 17-es gyáriak. A Boxsterek értéknövekedési kilátásai a youngtimerek között egyedülállóak, évről évre áruk több számjegyű százalékkal emelkedik, különösen igaz lesz ez inflációs környezetben és kézi váltós, megkímélt modellt már alig találni. Hasonló felszereltségű, futásteljesítményű, állapotú autók ára külföldön 20 ezer euró felett kezdődnek. Alvázszám: WP0ZZZ98ZYS642108. A magyarországi forgalomba helyezés plusz költség ellenében megoldható.
