1997 PORSCHE BOXTER 2,5, A/C, MANUAL, USA

4.490.000 Ft

Trust Badge Image

Részletek

A Porsche rajongók tudják, hogy a Porsche Boxter valójában nem a Porsche 924 – 968 modellcsalád későbbi utódja, hanem a szintén középmotoros, könnyű építésű, kisebb, de pörgős motoros legendás Porsche 356-os, illetve 550 Spyder késői reinkarnációja. A Boxtert is hasonlóan arra építették, hogy középmotoros konstrukciójával, kiváló súlyelosztásával, precíz futóművével és ezeknek köszönhető mozgékonyságéval a kanyarok, ívek, kigyorsítások, könnyed cikázások sportkocsija legyen, ezekben és a nyújtott vezetési élményben sokszor jobb is mint nagyobb testvérmodelljei.

Érdekesség, hogy legendás elődeihez hasonlóan a Boxter nyitott karosszériája elsősorban nem a cabriozás élménye miatt készült, hanem szintén a kedvező súlypont elosztás miatt, a tető ugyanis a lehető legrosszabb helyen nehéz: a karosszéria tetején, az eleve nyitott tetejűnek tervezett modellnek pedig így még mélyebbre sikerült helyezni a súlypontját, tovább fokozva a vezetési élményt miközben a súlya is alacsony maradt (alapmodell mindössze 1200 kg, 5.85 kg/LE arány).

Mai szemmel is rendkívüli vezetési élménye, melyhez párosul az elképesztően precíz váltója (feltéve, ha manuális) és az ülések mögött pár centiméterre lévő 6 hengeres motor csodálatos mély hangja, mely tulajdonságok a modellt rendkívül sikeressé tették, amelyhez nem elhanyagolhatóan az ára és fenntartási költségei is hozzájárultak. Menetteljesítményei is több, mint elegendőek, 240 km/óra végsebesség, 6 másodperces 100-as gyorsulás. Mindezek miatt Porsche mércével elképesztő mennyiséget: 160.000 darabot adtak el, ami az első modellciklus végére meg nyolcszorozta a cég részvényeinek értékét.

Hozzáfűzhető, hogy mindeközben a vele párhuzamosan megjelent, egyező első lökhárítójú, lámpájú, szinte megegyező belsejű, egyező minőségű 911-es modell (996-os széria) nem lett sikeres (sokak szerint a Boxter kevesebb vételárért egyszerűen jobb autó).

Szintén érdekesség, hogy kedvező tulajdonságai miatt a Boxterek esetében (hasonlóan a Mazda MX-5 – öshöz, mely két modell szellemiségben nagyon közel áll egymáshoz, nyilván a Boxterben nagyobb vezetési élménnyel) Porsche szakértők szerint nincs akkora jelentősége, hogy melyik modellről; első generációs Boxter esetében a sima, vagy az S modellről van szó. A mai gyártott modell esetében is azt írták a generáció megjelenésekor a tesztelők, hogy a nagyobbik modell ártöbbletét költsék inkább az alap modell megvásárlásával arra, hogy még több bérletet vegyenek belőle valamelyik versenypályára.

A jelen eladásra kínált modell egy rendkívül megkímélt példány, kormánya, műszerfala, belső kárpitjai és ülései szinte gyári állapotúak, motorja alaposan át lett vizsgálva és tökéletesen működik, váltója részben fel lett újítva, részben főbb alkatrészei ki lett cserélve, hogy szintén kifogástalan legyen, mechanikusan az autó hibátlan, ill. átnézett, felújított állapotban van.

Az autó USA modell, de ez boxternél nem hátrány, mert nincs semmi különbség az amerikai és az európai modell között, jelen esetben még előny is, mivel az autó Floridából? származik, vagyis rozsda fel sem merülhet rajta, ahogy nem is lehet rajta találni sehol.

Teteje szintén jó állapotú, fehér külsejéhez a szürke belső az egyik legszebb szín összeállítás és nyáron kívül-belül sokkal kevésbé melegszik. Felszereltsége átlag feletti: légkondicionálló, elektromos ülések mindkét oldalon, két légzsák, elektromos tető, extra 17 es felnik, extra gyári rádió.

A Boxterek értéknövekedési kilátásai a youngtimerek között egyedülállóak, évről évre áruk több számjegyű százalékkal emelkedik, különösen igaz lesz ez inflációs környezetben és kézi váltós, megkímélt modellt már alig találni. Hasonló felszereltségű, futásteljesítményű, állapotú autók ára a mobile.de-n 15 ezer eurónál kezdődnek.

Kosár

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping