Részletek

A BMW egyik legrégebbi modellcsaládjának második szériája, az E30-as 3-as sorozat, abból is egy puhatetős kabrió kivitel, melyet 1985-1993 között gyártottak. Melyik a legjobb motor? Csak a hathengeres! – Vágná rá a BMW szakértő, a sorhat járása és hangja igéző tud lenni. Az E30 egy remek konstrukció volt a kornak megfelelően magas minőséggel és rendkívüli vezetési élménnyel az egyszerű technika ellenére. A 70-es évek második felében kezdődött fejlesztések egy, a kor viszonyainak megfelelően már modern autóhoz vezettek. MacPherson első futómű és oldalanként két ponton rögzített, V alakú ferdelengőkaros hátsó egy egészen kicsi karosszéria alá építve. És persze hátsókerék-hajtás, miután az E30 tényleg egy klasszikus BMW. A kabrió E30-ak gyártását Dingolfing helyett Regensburgban végezték az 5-ös és 7-es sorozattal együtt. Ezekre az autókra kevésbé jellemző a rozsdásodás, mint a kombira, a szedánra, vagy a kupéra. Minden autó, ami elveszti a tetejét, jelentősen veszít a merevségéből. Az E30 esetében elég komoly átalakításokat végzett a BMW azért, hogy merev maradjon. A legfeltűnőbb, hogy az első lábterek szűkebbek egy kupénál, az A oszlop vonalában az ajtóknál vaskos merevítést építettek be a padlólemezhez, ami a tűzfalnál erősíti a karosszériát. A tűzfalat is merevebbé tették, ahogy a szélvédőkeretet is. A hátsó kerékív egy kicsit alacsonyabban fut a kupéénál, ezzel a hátsó traktus teljesen egyedi. Emellett érezhető vibráció is keletkezett a hiányzó tető miatt, amit egy 25 kilós plusz súllyal egyenlítettek ki a hátsó tengely fölött, így nagy tempónál sincs rázkódás, A Veterán Autó Kft. által eladásra kínált darab egy 1988-as ráncfelvarrás előtti példány, azaz lökhárítói fémek és elegáns króm betét található rajtuk. Hátsó lámpája kisebb és vertikálisan osztott. Korát meghazudtoló kulső és belső állapotú, kék fényezése remek összhangban van világos repedés és kopás mentes homokszínű kockás belsejével. Kabrió révén mind a négy ablak elektromos mozgatást kapott. Külföldön a hasonló állapotú példányok értéke meghaladja a 15 000 eurót is.

Kosár

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping